‘Sharing your learning curve’

‘Interessante artikelen hoor. Maar wanneer gaan jullie nu eens wat aan de problemen in het onderwijs dóen?’ Die vraag van kritische lezers, zette mij als (hoofd) redacteur van het externe tijdschrift ‘O’ van het Ministerie van Onderwijs aan het denken. En vormde de opmaat voor het 10-jarig actieonderzoek ‘Het Nieuwe Tussen’ (2009 – 2019).

De verandering van het ‘aboutness’ perspectief, naar het ‘withness’ perspectief (niet van boven, maar van binnenuit) bracht nieuwe inzichten en handelingsopties. Vanuit deze inzichten werk ik als onderzoeker en adviseur met andere partijen aan opgaven in het onderwijs en het publiek domein.

De permanente studie blijft een bron van inspiratie: het PhD-traject Complexiteit en Management, Hertfordshire University, Londen (2019), MBA-traject Organisatie Verandering en Ontwikkeling, Open Universiteit (2020), en het promotieprogramma van de Nederlandse School voor Openbaar Bestuur, Den Haag (2020 – heden).